Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-08-11, 15:55
- VOLVO: S40
- Silnik: 1.8
- KW/KM/NM: 85/115
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Witam,
Posiadam S40kę 1.8 ze stycznia 1999r., którą kupiłem 2 lata temu od gościa co ją sprowadził z Holandii z fabryczną LPI Vialle V gen. i ponieważ za parę m-cy kończy mi się ważność butli (auto skończy 10 lat) to chciałem ją zalegalizować i zaczął się duży problem. Pojechałem do Linde Gas w Łodzi gdzie badają butle ale chcą ode mnie jakieś papiery potwierdzające, że butla po sprowadzeniu do Polski przed 1szą rejestracją była legalizowana a ja tego nie mam bo przegląd zerowy robił właściciel komisu gdzie auto kupiłem i z papierami, które mi przekazał po prostu udałem się do Wydz. Komunikacji i auto zarejestrowałem. Powiedziałem panu z Linde Gas, że jeśli nie ma papierów to niech po prostu drobiazgowo zbadają butlę, jej szczelność, wytrzymałość etc. na co ten j/w czyli, że musi być ten papier. Na moją logikę to nawet jak znajdę butlę na śmietniku i jak mi ją zbadają i wyjdzie, że jest ok to powinienem dostać legalizację. Gość odesłał mnie do łódzkiego inspektora TDT więc się tam udałem ale ten to samo, obejrzał butlę i stwierdził, że gdyby to była homologacja 01 to nie byłoby problemu ale ponieważ na butli jest homologacja 0A to on potrzebuje jakiś polski papier dotyczący instalacji gazowej w aucie i jej stanu w momencie przed przeglądem zerowym bo takie są teraz przepisy i mi je nawet pokazał. Udałem się do gościa, od którego auto kupiłem ale raczej nikła szansa, żeby teraz taki papier zdobyć choć stwierdził, że będzie się starał i co kurka robić? Nie muszę dodawać, że umowę kupna-sprzedaży mam bezpośrednio z jakimś Holendrem. Nie ma innego wyjścia jak tylko kupić nową butlę lub zdemontować instalację?? Wie ktoś ile może kosztować butla do LPI Vialle, która przecież jest z pompą w środku? Może coś poradzicie?
Posiadam S40kę 1.8 ze stycznia 1999r., którą kupiłem 2 lata temu od gościa co ją sprowadził z Holandii z fabryczną LPI Vialle V gen. i ponieważ za parę m-cy kończy mi się ważność butli (auto skończy 10 lat) to chciałem ją zalegalizować i zaczął się duży problem. Pojechałem do Linde Gas w Łodzi gdzie badają butle ale chcą ode mnie jakieś papiery potwierdzające, że butla po sprowadzeniu do Polski przed 1szą rejestracją była legalizowana a ja tego nie mam bo przegląd zerowy robił właściciel komisu gdzie auto kupiłem i z papierami, które mi przekazał po prostu udałem się do Wydz. Komunikacji i auto zarejestrowałem. Powiedziałem panu z Linde Gas, że jeśli nie ma papierów to niech po prostu drobiazgowo zbadają butlę, jej szczelność, wytrzymałość etc. na co ten j/w czyli, że musi być ten papier. Na moją logikę to nawet jak znajdę butlę na śmietniku i jak mi ją zbadają i wyjdzie, że jest ok to powinienem dostać legalizację. Gość odesłał mnie do łódzkiego inspektora TDT więc się tam udałem ale ten to samo, obejrzał butlę i stwierdził, że gdyby to była homologacja 01 to nie byłoby problemu ale ponieważ na butli jest homologacja 0A to on potrzebuje jakiś polski papier dotyczący instalacji gazowej w aucie i jej stanu w momencie przed przeglądem zerowym bo takie są teraz przepisy i mi je nawet pokazał. Udałem się do gościa, od którego auto kupiłem ale raczej nikła szansa, żeby teraz taki papier zdobyć choć stwierdził, że będzie się starał i co kurka robić? Nie muszę dodawać, że umowę kupna-sprzedaży mam bezpośrednio z jakimś Holendrem. Nie ma innego wyjścia jak tylko kupić nową butlę lub zdemontować instalację?? Wie ktoś ile może kosztować butla do LPI Vialle, która przecież jest z pompą w środku? Może coś poradzicie?
Pozdrawiam
Jaro
Volvo 1.8l LPI Vialle 1999r.
Jaro
Volvo 1.8l LPI Vialle 1999r.
- misterbit
- Przyjaciele
- Posty: 305
- Rejestracja: 2006-12-19, 23:10
- Imię: Adam
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 6
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11-12l
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
nie wiem czy wymiana butli na nową nie będzie mniej skomplikowana i tańsza
pozdrawiam Adam
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Powstaje pytanie, czy ta legalizacja jest Ci do czegoś w ogóle potrzebna (poza dobrym samopoczuciem oczywiście). Przy poprzednich samochodach, które miałem zagazowane, nigdy żaden diagnosta nie domagał się ode mnie dokumentów od instalacji gazowej (poza pierwszym przeglądem, kiedy wbijali instalkę w dowód). Zakładając, że nawet trafisz nadgorliwca, który będzie się domagał, to mówisz, że zapomniałeś i jedziesz na inną stację.
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
-
- V
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-08-11, 15:55
- VOLVO: S40
- Silnik: 1.8
- KW/KM/NM: 85/115
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Oj raczej nie. To nie jest zwykła butla od sekwencji tylko od vialle z pompą w środku i elektroniką przy butli a to ponoć różnica a może jednak nie? Jeśli już udałoby mi się taką butlę dostać to czy wszystkie podzespoły będą do siebie pasować? No i ponoć kosmiczna cena...misterbit pisze:nie wiem czy wymiana butli na nową nie będzie mniej skomplikowana i tańsza
Dopóki moja S-ka nie skończyła 10 lat to przy tych 2 razach kiedy byłem przedłużać badania tech. też nic ode mnie nie żądali bo jeśli nie ma dokumentów od instalki to zakłada się, że jej wiek jest taki jak samochodu a jest przepis, że butla jest ważna maksymalnie 10 lat. I teraz w związku z tym, że moje auto kończy właśnie 10 lat to diagnosta, u którego wcześniej bez problemu 2 razy przedłużałem badania już mnie ostrzegł, że nast. razem musi już być ważna legalizacja a tymczasem nie chcą mi jej zrobić z powodów opisanych w 1szym poście tego wątku. Ciebie pewnie dlatego nie ścigali o dokumenty od gazu bo albo zawsze miałeś fure młodszą niż 10 lat albo nie upłynęło 10 lat od ost, ważnej, polskiej legalizacji.zyniu pisze:Powstaje pytanie, czy ta legalizacja jest Ci do czegoś w ogóle potrzebna (poza dobrym samopoczuciem oczywiście). Przy poprzednich samochodach, które miałem zagazowane, nigdy żaden diagnosta nie domagał się ode mnie dokumentów od instalacji gazowej
Pozdrawiam
Jaro
Volvo 1.8l LPI Vialle 1999r.
Jaro
Volvo 1.8l LPI Vialle 1999r.
- maraga
- VO
- Posty: 281
- Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
- Imię: Marek
- VOLVO: S80
- Silnik: 5cyl
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2000
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: ??
- Przebieg: 361000
- Lokalizacja: Kęty
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
panie kolego jeśli to auto z zagranicy to powinien pan z UDT skopiować dane z butli i wystawić dokument o legalności butli na czas jaki jest oznaczona butla wiem bo tak miałem a na przeglądzie wołają o dokument legalizacji butli bo taki jest wymóg prawny i jeśli pan ze stacji kontroli nie woła o ten papier to jest jakiś przekręt
P.S. nie wiedziałem że LPI jest takie stare myślałem że to wmiarę nowa technologia a nie 10-letnia
P.S.legalizacja powinna wyglądać tak (według instrukcji firmy legalizującej ) klient wymontowuje butle z samochodu dostarcza ja do firmy tam uprawniony djagnosta zalewa ja woda i czeka jeśli nie cieknie niema zbyt dużej rdzy to wystawia legalizacje 5 lub 10 lat potem się ją zabiera i wmontowuje spowrotem
-pytałem wczoraj cena nowej butli 67litrów -450 złoty więc legalizacja się lekko nie opłaca przy normalnej butli
P.S. nie wiedziałem że LPI jest takie stare myślałem że to wmiarę nowa technologia a nie 10-letnia
P.S.legalizacja powinna wyglądać tak (według instrukcji firmy legalizującej ) klient wymontowuje butle z samochodu dostarcza ja do firmy tam uprawniony djagnosta zalewa ja woda i czeka jeśli nie cieknie niema zbyt dużej rdzy to wystawia legalizacje 5 lub 10 lat potem się ją zabiera i wmontowuje spowrotem
-pytałem wczoraj cena nowej butli 67litrów -450 złoty więc legalizacja się lekko nie opłaca przy normalnej butli
-
- VO
- Posty: 155
- Rejestracja: 2008-07-24, 17:55
- VOLVO: S80 + LPG
- Silnik: 2.8 T6
- KW/KM/NM: 200/272(328)/380(486)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 220
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Spróbuj tutaj:
http://www.mexol.pl/vialle.htm
http://www.jtg.com.pl/index.php?w=1440&h=900
Jeżeli tam nie pomogą to zadzwoń do UDK (Urząd Dozoru Kolejowego) oni wykonują legalizację wysokociśnieniowych zbiorników (koszt ok 150zł/rok)
http://www.mexol.pl/vialle.htm
http://www.jtg.com.pl/index.php?w=1440&h=900
Jeżeli tam nie pomogą to zadzwoń do UDK (Urząd Dozoru Kolejowego) oni wykonują legalizację wysokociśnieniowych zbiorników (koszt ok 150zł/rok)
- maraga
- VO
- Posty: 281
- Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
- Imię: Marek
- VOLVO: S80
- Silnik: 5cyl
- KW/KM/NM: 125/170
- Rok: 2000
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: ??
- Przebieg: 361000
- Lokalizacja: Kęty
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
ale ta butla nie jest wysokociśnieniowa o ile mi wiadomo to normalne ciśnienie LPG tylko pompa podaje wysokie ciśnienie
może istnieje możliwość przełożenia bebechów do innej butli....
może istnieje możliwość przełożenia bebechów do innej butli....
-
- VO
- Posty: 155
- Rejestracja: 2008-07-24, 17:55
- VOLVO: S80 + LPG
- Silnik: 2.8 T6
- KW/KM/NM: 200/272(328)/380(486)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 220
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Tutaj masz link do forum na ten temat, użytkownik Kiras miał ten sam problem i zalegalizował, skontaktuj się z nim na PRIWAT to na pewno poda namiary gdzie robił i jak to się odbywa.
http://www.volvoforum.pl/topics63/dokum ... t13504.htm
http://www.volvoforum.pl/topics63/dokum ... t13504.htm
-
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2008-06-01, 15:23
- VOLVO: 440
- Silnik: 1,7 B+G
- KW/KM/NM: 106 KM
- Rok: 1991
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Pracuję w zakładzie gdzie wykonujemy badania legalizacyjne butli. ŻADNEGO kwitu z pierwszego badania NIE TRZEBA , wystarczy pojechać z pustym zbiornikiem do demontażu , poczekać parę dni , potem zapłacić i odebrać butlę z kwitem podpisanym przez inspektora z TDT i to wszystko. U nas badanie takiej butli kosztuje 550 zł i kwit jest na max. 10 lat - ale nie dłużej niż 20 lat od daty produkcji butli.
Jestem z Lublina , w razie potrzeby i pytań - proszę na priv lub GG-2816881.
A legalizacja jest potrzebna do corocznego badania rejestracyjnego, inaczej diagnosta może pogonić właściciela bez pieczątki w dowodzie rej.
Pozdrawiam
Jestem z Lublina , w razie potrzeby i pytań - proszę na priv lub GG-2816881.
A legalizacja jest potrzebna do corocznego badania rejestracyjnego, inaczej diagnosta może pogonić właściciela bez pieczątki w dowodzie rej.
Pozdrawiam
- DrumSound
- Przyjaciele
- Posty: 449
- Rejestracja: 2006-08-30, 23:41
- VOLVO: 460
- Silnik: 1.8i + LPG Vialle
- KW/KM/NM: 66/90/140
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Ile razy robiłem przegląd samochodu nigdy mnie się nie pytali o butle i papiery nt legalizacji. Samochód ma 13 lat..Na PW mogę podać gdzie robie przeglądy rejestracyjne...
- Nabu
- Przyjaciele
- Posty: 942
- Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
- Imię: Mikolaj
- VOLVO: 360
- Silnik: B200F++
- KW/KM/NM: było ~140
- Rok: 1987
- Był na spocie: 41
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Odświeżę nieco temat, czy jeżeli zamiast legalizować butlę przed przeglądem zerowym kupię nową np taką:
http://moto.allegro.pl/item622859034_zb ... _kolo.html
to czy nie będzie problemów żeby to zarejestrować?
I jeszcze jedno pytanie, czy mogę ją sobie sam zamontować, czy muszę do gazowników jechać?
Z góry dzięki
http://moto.allegro.pl/item622859034_zb ... _kolo.html
to czy nie będzie problemów żeby to zarejestrować?
I jeszcze jedno pytanie, czy mogę ją sobie sam zamontować, czy muszę do gazowników jechać?
Z góry dzięki
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
-
- V
- Posty: 62
- Rejestracja: 2008-03-30, 13:46
- Imię: Michal
- VOLVO: 360 /740/Ford Mondeo MK3/XC70
- Silnik: B200 / B230F/2.0 TDCi/2,4D5
- KW/KM/NM: 100/110/130/163
- Rok: 2005
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: 9,0 ON
- Przebieg: 293300
- Lokalizacja: Jaworzno
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Ja wymieniłem na nową i mam spokój na kolejne 10 lat koszt mojej zwykłej butli do koła poj. 48l to 480pln z wymiana około 2 godziny.
Miki911
-
- V
- Posty: 64
- Rejestracja: 2009-01-31, 11:03
- VOLVO: V70 II D5 ,440 1.8
- Silnik: 2,4
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Status: Offline
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Czeka mnie legalzacja/ wymiana butli LPG w innym samochodzie niż Volvo...
Z legalizacją jakaś lipa, firma Agrotrak, która robi to w Krakowie ceni usługę na 220 zł... czekam na informację, na jaki okres mi podbiją ważność butli.
Tymczasem taka butla jaką mam, czyli stelaż do zamocowania zostaje jest za 280 zł z dostawą: http://allegro.pl/butla-zbiornik-lpg-wa ... 70206.html
Ma ta legalizacja w ogóle sens jakiś...
Starą na złom zawiozę i jeszcze parę zł się wróci.
Z legalizacją jakaś lipa, firma Agrotrak, która robi to w Krakowie ceni usługę na 220 zł... czekam na informację, na jaki okres mi podbiją ważność butli.
Tymczasem taka butla jaką mam, czyli stelaż do zamocowania zostaje jest za 280 zł z dostawą: http://allegro.pl/butla-zbiornik-lpg-wa ... 70206.html
Ma ta legalizacja w ogóle sens jakiś...
Starą na złom zawiozę i jeszcze parę zł się wróci.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- agaj666
- Przyjaciele
- Posty: 5548
- Rejestracja: 2008-03-02, 15:23
- Imię: Andrzej
- VOLVO: V 70
- Silnik: 2500 TDi
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2000
- Był na spocie: 66
- Średnie spalanie: dostaje ile chce.
- Przebieg: 666666666
- Lokalizacja: Brwinów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Gdzieś czytałem ze nie opłaca sie legalizować, bo płaci się masę kasy za papier ważny rok albo 3, nie pamiętam.
Kupując minimalnie droższy ma się legalizację na 10 lat i nowy baniak.
Montaż mosi przeprowadzić ktoś z uprawnieniami LPG.
Kupując minimalnie droższy ma się legalizację na 10 lat i nowy baniak.
Montaż mosi przeprowadzić ktoś z uprawnieniami LPG.
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
agaj666, napisał mi gość, że na 10 lat legalizacja będzie.
Ale 220 zł plus dowiezienie jej, odebranie vs. 280 nowa butla... próbuję się targować. Masakra jakaś, co oni tam robią, pewno jakieś oględziny, może jakieś badanie na okoliczność pęknięć, uszkodzeń, potem pewno próba czy kilka prób ciśnieniowych, pieczątka i tyle. I 220 zł, a tu 280 zł co ktoś musi wyprodukować, dowieźć do mnie, jeszcze jakiś pośrednik na tym zarobi.
Ale 220 zł plus dowiezienie jej, odebranie vs. 280 nowa butla... próbuję się targować. Masakra jakaś, co oni tam robią, pewno jakieś oględziny, może jakieś badanie na okoliczność pęknięć, uszkodzeń, potem pewno próba czy kilka prób ciśnieniowych, pieczątka i tyle. I 220 zł, a tu 280 zł co ktoś musi wyprodukować, dowieźć do mnie, jeszcze jakiś pośrednik na tym zarobi.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- MAK
- VO
- Posty: 198
- Rejestracja: 2012-03-03, 15:29
- Imię: Michal
- VOLVO: 240 Wagon
- Silnik: B230F + LPG
- KW/KM/NM: 85/114/185
- Rok: 1991
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 12/100 LPG
- Przebieg: 360000
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
i co najciekawsze, zbadaćIwan pisze:agaj666, napisał mi gość, że na 10 lat legalizacja będzie.
Ale 220 zł plus dowiezienie jej, odebranie vs. 280 nowa butla... próbuję się targować. Masakra jakaś, co oni tam robią, pewno jakieś oględziny, może jakieś badanie na okoliczność pęknięć, uszkodzeń, potem pewno próba czy kilka prób ciśnieniowych, pieczątka i tyle. I 220 zł, a tu 280 zł co ktoś musi wyprodukować,
dowieźć do mnie, jeszcze jakiś pośrednik na tym zarobi.
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Iwan, jak będziesz wymieniał na nówkę kup koniecznie taką samą - wielozawór może nie pasować, co do legalizacji generalnie podbijają na 10 lat, chyba, że butla jest po podwoziem, to na 5
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
m.c.2, z wielozaworem się upewnię, a wymiarowo na pewno kupię to samo.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- Dzikus
- Przyjaciele
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
- Imię: Robert
- VOLVO: XC90 / V70
- Silnik: D5 / TDI
- KW/KM/NM: 200KM / 140KM
- Rok: 2007
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: Dużo
- Przebieg: 466
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Opłaca się legalizować jak masz LPI i butla nowa + przekładka pompy etc. to ponad 1000zł
WildR mnie wcześniej tu wołali
<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły >>>>
<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły >>>>
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
WildR, nie... w moim zwykły walec LPG, gaźnik, instalka na śrubę. Żadnych fajerwerków.
Zastanawiam się tylko czy jak kupię butlę, przełożę wielozawór, zamontuję do auta, czy to przejdzie, czy nie. Czy muszę mieć papier z montażu.
Też nie ukrywam, że w sumie mam trochę strach z tym grzebać, w sensie same przewody to luzik, se dokręcę, sprawdzę szczelność, ale wielozawór właśnie. Żeby wiedzieć jakim momentem dokręcić śruby.
Zastanawiam się tylko czy jak kupię butlę, przełożę wielozawór, zamontuję do auta, czy to przejdzie, czy nie. Czy muszę mieć papier z montażu.
Też nie ukrywam, że w sumie mam trochę strach z tym grzebać, w sensie same przewody to luzik, se dokręcę, sprawdzę szczelność, ale wielozawór właśnie. Żeby wiedzieć jakim momentem dokręcić śruby.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- Dzikus
- Przyjaciele
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
- Imię: Robert
- VOLVO: XC90 / V70
- Silnik: D5 / TDI
- KW/KM/NM: 200KM / 140KM
- Rok: 2007
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: Dużo
- Przebieg: 466
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Iwan, ale piszesz w temacie o butli LPI i moja wypowiedź takiej właśnie butli się tyczyła. Ją warto legalizować jeśli nie ma powiedzmy 23 lat bo każda butla nie może być dłużej używana niż 25 lat. Natomiast co do zwykłej butli to warto się zastanowić. Butla nie jest droga. Ciekawe ile weźmie gazownik za wymianę. Jak nie dużo to warto mu dać zarobić. Masz papier i nie martwisz się o nic (choć to jest do zrobienia we własnym zakresie)
WildR mnie wcześniej tu wołali
<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły >>>>
<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły >>>>
-
- Przyjaciele
- Posty: 6134
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Ale przy przeglądzie będę musiał mieć papier z montażu?WildR pisze:Jak nie dużo to warto mu dać zarobić. Masz papier i nie martwisz się o nic (choć to jest do zrobienia we własnym zakresie)
Ja właściwie jedynie co, to nie wiem jak dokręcać wielozawór. Ale może się gdzie poradzę. Przewody to tam zakręcę i sprawdzę.
rzeczywiście temat do LPI, ale to też LPG, dlatego nie zakładałem nowego
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- Dzikus
- Przyjaciele
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
- Imię: Robert
- VOLVO: XC90 / V70
- Silnik: D5 / TDI
- KW/KM/NM: 200KM / 140KM
- Rok: 2007
- Był na spocie: 32
- Średnie spalanie: Dużo
- Przebieg: 466
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
Wydaje mi się że tak ale najlepiej zadzwoń do SKP i zapytaj.Iwan pisze:Ale przy przeglądzie będę musiał mieć papier z montażu?
WildR mnie wcześniej tu wołali
<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły >>>>
<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły >>>>
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: Legalizacja butli gazowej LPI. Nie chcą mi jej zrobić. Co dalej?
zależy od diagnosty, niektórzy chcą, niektórym starczy wyciąg ze świadectwa homologacjiIwan pisze:Ale przy przeglądzie będę musiał mieć papier z montażu?
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni