Witam wszystkich moje Volvo to model 850 silnik 2,5 92r.
Mam problem ktory opsiywalem w innym temacie i teraz chce byc regulaminowy wiec pisze ;]
Więc znalazłem problem w swoim aucie ktory wyglada tak, gotoje mi sie woda w zbiorniku wyrownawczym, po kupnie samochodu i odkreceniu nie dlugo po tym weza z pokrywka od termostatu zobaczylem ze termostatu tam niema.Dzis został zakupiony i załozony.W miedzy czasie przedtem zobaczylem ze rownierz nie pracuje wiatrak od chlodnicy ,tz nie pracuje wtedy kiedy woda sie zaczyna gotowac.Myślałem sobie ze pewnie walną czujnik temeratury wody i wiatrak sie nie wlacza a termostat drogi nie jest wiec i tak go kupie.Lecz dzis po zamontowaniu termostatu zauwazylem cos ciekawego,zapalilem samochod i patrzylem jak pracuje z termostatem i jak woda sie szybko zacznie gotowac, woda juz juz zaczynala sie gotowac ale w miedzy czasie zaczelo ja wywalac ze zbiorniczka,zaczelasie podnosic do gory czy to z zakreconym czy odkreconym korkiem,no i po zagotowaniu sie wody wszystkie weze ktore prowadza do chlodnicy sa gorace a chlodnica zimna zero nic kompletna zimnica.Dodatkowo z samochodu dochodzi jakby pisk z paskow lecz na mysl mi przyszlo ze to moze byc pompa wody piszczaca.Co o tym sadzicie czy moze to byc pompa wody ktora nie pompuje wody i piszczy przez zatarte lozyskalub tym podobne ,prosze o sugestie i dziekuje za poswiecony czas
Nie działająca Pompa wody
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-06-14, 10:35
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,5
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 1992
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 305000
- Lokalizacja: Lubin
- Status: Offline
- Kontakt:
- darek76
- Moderatorzy
- Posty: 5981
- Rejestracja: 2007-08-18, 10:33
- Imię: Darek
- VOLVO: 407SW , ceed SW
- Silnik: 2.0 , 1.6
- KW/KM/NM: 140 , 136
- Rok: 2004
- Był na spocie: 62
- Przebieg: 90000
- Lokalizacja: Bielsko-Biała /Podbeskidzie
- Status: Offline
Re: Nie działająca Pompa wody
benekvolvo, _TYTUŁ
Popraw w tytule co trzeba, używając opcji [EDYTUJ], a poza tym w części technicznej forum piszemy używając wszystkich polskich liter, także tych zmiękczonych, więc masz troszkę więcej pracy
ą, ę, ć, ł, ś itd. to także polskie litery.
Popraw w tytule co trzeba, używając opcji [EDYTUJ], a poza tym w części technicznej forum piszemy używając wszystkich polskich liter, także tych zmiękczonych, więc masz troszkę więcej pracy
ą, ę, ć, ł, ś itd. to także polskie litery.
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Nie działająca Pompa wody
benekvolvo, Obejrzyj dokładnie wszystkie węże od chłodzenia, bo pewnie któryś jest nieoryginalny, i załamany, a przez to zablokowany.
Albo w którymś tkwią szczątki jakiegoś gryzonia, blokujące przepływ płynu do chłodnicy.
Pompa płynu chłodzącego jest napędzana paskiem rozrządu, więc nawet bez paska wieloklinowego silnik powinien mieć właściwe chłodzenie.
Pompa wody jest raczej trwała, ale nie wykluczam awarii w postaci ukręcenia wałka przy samym wirniku, na przykład po uruchomieniu silnika zalanego wodą na mrozie.
Diagnoza tego przypadku wymaga demontażu paska rozrządu, i pompy płynu, a parę instruktaży na ten temat znajdziesz przy pomocy forumowej szukajki
Albo w którymś tkwią szczątki jakiegoś gryzonia, blokujące przepływ płynu do chłodnicy.
Pompa płynu chłodzącego jest napędzana paskiem rozrządu, więc nawet bez paska wieloklinowego silnik powinien mieć właściwe chłodzenie.
Pompa wody jest raczej trwała, ale nie wykluczam awarii w postaci ukręcenia wałka przy samym wirniku, na przykład po uruchomieniu silnika zalanego wodą na mrozie.
Diagnoza tego przypadku wymaga demontażu paska rozrządu, i pompy płynu, a parę instruktaży na ten temat znajdziesz przy pomocy forumowej szukajki
- mmax
- VOL
- Posty: 424
- Rejestracja: 2007-06-06, 08:02
- VOLVO: V70 D5; S60 D5
- Silnik: D5244T; D5244T
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: uk
- Status: Offline
Re: Nie działająca Pompa wody
witam
Zdejmij rurke powrotu a najlepiej dwie (te dwie najmniejsze) ze zbiorniczka wyrownawczego.
Odpal silnik i sprawdz czy masz tam jakies cisnienie wody. Jezeli cisnienia brak to masz walnieta pompe. Najlepiej sprawdzic na zimnym silniku z termostatem. Wowczas tylko maly obieg powinien miec cisnienie. Szybciej i dokladniej to sprawdzisz.
Dobra praktyka jest wymiana pompy przy wymianie paska rorzadu. Niestety walki sie urywaja.
Zdejmij rurke powrotu a najlepiej dwie (te dwie najmniejsze) ze zbiorniczka wyrownawczego.
Odpal silnik i sprawdz czy masz tam jakies cisnienie wody. Jezeli cisnienia brak to masz walnieta pompe. Najlepiej sprawdzic na zimnym silniku z termostatem. Wowczas tylko maly obieg powinien miec cisnienie. Szybciej i dokladniej to sprawdzisz.
Dobra praktyka jest wymiana pompy przy wymianie paska rorzadu. Niestety walki sie urywaja.
Pozdrawiam.
Marcin
Marcin
-
- V
- Posty: 9
- Rejestracja: 2011-06-14, 10:35
- VOLVO: 850
- Silnik: 2,5
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 1992
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12
- Przebieg: 305000
- Lokalizacja: Lubin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Nie działająca Pompa wody
No dzieki sliczne za odpowiedz panowie
- StanleY
- Moderatorzy
- Posty: 9244
- Rejestracja: 2007-12-05, 19:06
- Imię: Staszek
- VOLVO: V70 (I)
- Silnik: 2,5TDI
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 2000
- Był na spocie: 200
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 524000
- Lokalizacja: Szczecin/Police
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Nie działająca Pompa wody
benekvolvo, Moderator o coś Cię prosił Wolisz
_temat
_temat
Niedostępny do odwołania
Pozdrawiam. Staszek.
Pozdrawiam. Staszek.